Wycieczki Ogórkiem po Warszawie

/
/
/
Wycieczki Ogórkiem po Warszawie

Wycieczki Ogórkiem po Warszawie

/
/
/
Wycieczki Ogórkiem po Warszawie

Wyobraź sobie, że wsiadasz do pojazdu, który wygląda jak żywcem wyjęty z kronik filmowych sprzed pół wieku. Metaliczny błysk chromowanych detali, charakterystyczny zapach tapicerki, warkot silnika i przewodnik gotowy zdradzić miejskie tajemnice. A za oknem Warszawa w całej swojej różnorodności – od socrealistycznych gmachów po błyszczące wieżowce. Wycieczka Ogórkiem po Warszawie to niezapomniana podróż w czasie i przestrzeni, w której historia, humor i miejskie legendy spotykają się na jednym pokładzie.

Wycieczki Ogórkiem po Warszawie – retro przygoda z nutą nostalgii

Zamiast przemierzać ulice pieszo, wygodnie rozsiadasz się w kultowym Jelczu 043, Nysce 522 lub podobnej klasy maszynie i ruszasz w drogę, która powiedzie Cię w miejsca, o których nawet warszawiacy nie zawsze wiedzą. Jeśli zastanawiasz się nie tylko, co zobaczyć w Warszawie, ale też w jaki sposób odbyć podróż, objazdowa wyprawa Ogórkiem to prawdziwy hit.

Organizatorzy proponują różne trasy. Zarówno mocno osadzone w klimacie PRL-u, jak i stanowiące esencję najważniejszych i najbardziej charakterystycznych punktów miasta. Przemieszczanie się pojazdem pozwala w trakcie jednej wycieczki zwiedzić różne rejony miasta, nawet znajdujące się po obu stronach Wisły. Dlatego to świetna opcja, dla osób, które chcą w krótkim czasie poznać Warszawę i jej klimat, ale też dla tych, którzy pragną nieco oszczędzić nogi.

Dostępne są biletowane wycieczki zorganizowane, z określonymi trasami i datami, gdzie płaci się za osobę. W ofercie są też wycieczki dla grup z możliwością indywidualnego opracowania trasy przejazdu, a nawet w pełni spersonalizowane wyprawy dla odkrywców, którym starczy tylko towarzystwo przewodnika – kierowcy.

Flota zabytkowych pojazdów – ikony motoryzacji na warszawskich ulicach

Choć przewodnik nosi nazwę „Wycieczki Ogórkiem po Warszawie” przedstawiamy Wam też innych „weteranów szos” – dumę firm trudniących się turystyką lokalną w Warszawie.

Legendarny Ogórek – Jelcz 043 – to najczęściej wykorzystywany środek transportu w tej formule zwiedzania – gwiazda taboru. Polski autobus międzymiastowy stał się prawdziwym symbolem epoki komunizmu lat 70. i 80. Charakterystyczny zaokrąglony przód, spora przestrzeń wewnątrz mieszcząca około 50 pasażerów i kolorystyka retro. Model ten, produkowany w Jelczu w latach 1959 – 1986, stanowił licencyjną odmianę czechosłowackiego autobusu Škoda 706 RTO.

Organizatorzy mają w swoich stajniach również Nysy. To marka polskich samochodów dostawczych, która prezentowała dużą różnorodność nadwozi. Były mikrobusy służące do przewozu osób, ale też chłodnie, sanitarki czy milicyjne Nysy, potocznie zwane przez ówczesnych obywateli „sukami”. Jazda Nyską to bardziej kameralne doświadczenie – pojazd mieści do 9 pasażerów.

San 100 – prosta, solidna i jednocześnie elegancka konstrukcja to polska produkcja z Sanoka. Te klasyczne autobusy przewoziły pasażerów na liniach miejskich i międzymiastowych w latach 70. ubiegłego wieku. Dziś stanowią atrakcję turystyczną.

Inny polski klasyk to ŻUK. W czasach świetności dostawczak ten panował na ulicach miast, ale też wiejskich drogach. Sprawdzał się także jako radiowóz, wóz strażacki, a nawet ambulans. Dziś możesz nim odbyć sentymentalną retro podróż po Warszawie.

Efektowny Chausson to już prawdziwy unikat i perełka zabytków motoryzacyjnych. Po II wojnie światowej, te importowane z Francji pojazdy, zdominowały miejski transport w Warszawie. Aż do końca lat 60. był to podstawowy typ autobusu miejskiego. Inny francuski rarytas to Renault model TN4A – zabytkowy autobus miejski z lat 30.

Węgierskie Ikarusy służyły stolicy od zimy stulecia. Przez 35 lat stanowiły nieodłączny element miejskiego krajobrazu. W tym czasie przewinęło się ich przez Warszawę prawie 3,5 tysiąca. Na zakończenie wieloletniej służby Ikarusów w grudniu 2013 roku odbyła się uroczysta parada autobusów ulicami Warszawy. W trakcie wycieczki na pokładzie Ikarusa budzą się wspomnienia, z nie tak odległej przeszłości.

Double Decker kojarzy się głównie z Londynem. Jednak w Warszawie również można odbyć wycieczkę słynnym dwupokładowcem. Warto dodać, że kilka klasycznych Leylandów – dar od Anglików, jeździło po stolicy już po II wojnie światowej. Obecnie po mieście kursuje nowocześniejszy model cabrio z odkrytym pokładem górnym.

Warszawę możesz przemierzać także w stylu amerykańskim w klimacie epoki hippisowskiej, niczym kompan Scooby-Doo. Kultowy Volkswagenem T2, znanym jako „hippie van” – to pojazd bardzo popularny w Kalifornii, mocno zakorzeniony kulturze surferskiej lat 60. i 70.

Na fanów motoryzacji osobowej minionej epoki czeka prawdziwa gratka. Wycieczka Fiatem 125p – reprezentacyjnym sedanem lat 70. z kierowcą – przewodnikiem. Możesz też samodzielnie prowadzić symbol prywatności i mobilności PRL-u, niegdysiejszego dominatora polskich szos – Fiata126p – Malucha. W ofercie organizatorów znajdziesz też inne, bardziej luksusowe zabytkowe modele, m.in. sowiecką Czajkę, Bentley’a czy Rolls-Royce’a.

Na tych, którzy wolą jazdę szynową czekają także odrestaurowane retro tramwaje, przemieszczające się z gracją po warszawskich torach. Wycieczka jest połączeniem przejażdżki i spaceru po najważniejszych atrakcjach w Warszawie. Dodatkowo przejazd można wzbogacić zapraszając na pokład akordeonistę, pianistę, a nawet milicjanta czy warszawskiego cwaniaka.

Wycieczki Ogórkiem po Warszawie – w klimacie PRL-u

Skoro już mamy narzędzie – retro pojazd – warto nieco przybliżyć, co można dzięki niemu zobaczyć. Nie dziwi fakt, że trasy i tematyka wycieczek Ogórkiem po Warszawie często nawiązują do czasów PRL-u. Epoki niekończących się kolejek, pełnej absurdów, ale też obywatelskiej pomysłowości na to, jak zdobyć to, czego „nie ma, a jednak jest”.

Możesz zdecydować się np. na klimatyczną wycieczkę po legendarnych knajpach PRL-u. To flagowa propozycja WPT 1313. Wycieczka dla osób pełnoletnich uwzględniająca m.in. przystanek w Muzeum Polskiej Wódki okraszona jest sporą dawką… dobrego humoru i peerelowskich ciekawostek. Organizator zaprasza też na wycieczkę śladami PRL-u. W trakcie wyprawy przewodnik z przymrużeniem oka opowie m.in. o planach odbudowy stolicy, dawnych lokalach i barwnych postaciach tamtych lat oraz różnych absurdach epoki. A zwieńczeniem tournée będzie wizyta w autorskim mini Muzeum PRL – pełnym kultowych eksponatów.

Śladami komunizmu w Warszawie Nyską czy Jelczem możesz też ruszyć z Adventure Warsaw. Trasa obejmuje m.in. Plac Konstytucji i Marszałkowską Dzielnicę Mieszkaniową (MDM) – sztandarową inwestycję socrealistyczną ówczesnych władz. Czeka Cię także wizyta w Muzeum Życia w PRL – komunistyczne meble, towary i sprzęty. Finał eskapady odbywa się w zrekonstruowanej kawiarni rodem z PRL-u.

Wycieczki Ogórkiem po Warszawie – „Praga Wellcome to”

Praga jest popularnym kierunkiem zwiedzania Warszawy Ogórkiem. Przemieszczanie się pojazdem pozwala na eksplorację w krótkim czasie sporej części tego obszaru i dodatkowo uwydatnia panujące tu kontrasty. Przedwojenne kamienice Starej Pragi z kapliczkami w podwórkach, praskie murale, najdłuższy blok w Warszawie, zrewitalizowany kompleks Centrum Praskie Koneser czy Fabryka Czekolady E. Wedel, Bazar Różyckiego, a także czarujące ulice Nowej Pragi. Każdy organizator ma swoją trasę, przystanki i mnóstwo ciekawych opowieści.

Warszawa w pigułce z pokładu Ogórka

Dla osób, które chcą w stosunkowo krótkim czasie zaliczyć najważniejsze miejsca w mieście idealnym rozwiązaniem będzie wycieczka Ogórkiem typu „the best of”. W jej trakcie przewodnik nakreśli niesamowitą historię stolicy i opowie o znanych warszawiakach. Nie obawiaj się! Nie czeka Cię nudny wykład, lecz ciekawe anegdoty, które pozostaną w pamięci na długo, kreśląc obraz wielokulturowego miasta o różnych obliczach. Zobaczysz też najważniejsze zabytki Warszawy, Stare Miasto, budynki i place – warszawska esencja.

Ogórkiem po Warszawie – alternatywne zwiedzanie miasta

Wycieczka motoryzacyjna to nie tylko interesująca opcja dla turystów. To również okazja dla lokalsów, by na nowo odkryć swoje miasto i to w stylu vintage. Dużym walorem tego rodzaju eskapady są opowieści przewodnika i dodatkowe, czasem zaskakujące atrakcje. Retro klimat, dobry humor, migające za szybą miejskie obrazy i staranna kompozycja przystanków na trasie – składają się na udaną wycieczkę z edukacyjnym bonusem.

Więcej inspiracji znajdziesz w przewodniku „Co zobaczyć w Warszawie – najciekawsze wycieczki”. Warto też zajrzeć do kategorii wydarzeń „Odkrywanie Warszawy”, gdzie czekają na Ciebie różne opcje na zwiedzanie Warszawy z przewodnikiem.

Poznaj organizatorów wycieczek retro pojazdami po Warszawie

W tym przewodniku:

WPT 1313 – Warszawskie Przedsiębiorstwo Turystyczne
Adventure Warsaw
Warsaw Behind the Scenes
Retro taxi
Warszawianka Biuro Przewodnickie
We love Warsaw

WPT 1313 – Warszawskie Przedsiębiorstwo Turystyczne

Adventure Warsaw

Warsaw Behind the Scenes

We love Warsaw

Coś pomineliśmy, masz jakieś sugestie? Skontaktuj sie z nami.

Zapoznaj się z innymi miejscami

Darmowe muzea w Warszawie
Wegetariańskie burgery w Warszawie
restauracje w Warszawie - Praga Północ
Najlepsze hotele w Warszawie
Warte uwagi
Najlepsze w tym tygodniu

Coś pomineliśmy, masz jakieś sugestie?

Czy jesteś właścicielem biznesu?