21 grudnia odbędzie się wydarzenie zamykające taneczny rok w ramach U:NEW Dance Wave Festival. Wstęp jest wolny, a bezpłatne wejściówki można zarezerwować pod linkiem: https://forms.gle/nngM9riNFsZmb2df8
Prezentacje będą dostępne również online — transmisja na żywo z Centrum Promocji Kultury pojawi się na kanale YouTube U:NEW Festival: https://www.youtube.com/@UNEWFestival
PROGAM AFTER-DAY – 5 U:NEW Dance Wave Festival
„TWILIGHT” – koncepcja i choreografia Agata Życzkowska, wykonanie Maciek Feliga i Karina Szutko – HOTELOKO Company
Film „Years of Silence” – Agnieszka Brzezińska
Spektakl „LUXA” – Agata Życzkowska i Karina Szutko
Wydarzenie na FB https://www.facebook.com/events/1775792029755548
Kuratorka i dyrektorka festiwalu: Agata Życzkowska
Współpraca i organizacja: Karina Szutko, Bartłomiej Mamajek
Produkcja i organizacja: Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’ / HOTELOKO Company
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności – KPO dla Kultury
Patronat medialny: TVP Kultura, e-teatr, Notes na 6 tygodni
Wsparcie medialne: TaniecPOLSKA.pl
„LUXA” / HOTELOKO Company: Agata Życzkowska i Karina Szutko
Spektakl Agaty Życzkowskiej dotyczący luksusowych przedmiotów dla dziewczyn i kobiet oraz poszukiwań, co może być/stać się luksusem w odpowiednim kontekście społecznym, ruchowym i filozoficznym. To próba dotknięcia tematu luksusu przez pryzmat relacji międzyludzkich w świecie popkultury. Luksusem może być jadeit o kolorze butelkowej zieleni – kamień, który daje nam przyroda w sposób naturalny. Ale także mogą to być ziarna kakao, które kiedyś były cenniejsze niż złoto, a dziś z roku na rok zyskują na wartości. Dla współczesnej kobiety luksus może być czymś niematerialnym, jak wolność wyboru, dostęp do wiedzy czy możliwość bycia sobą w zgodzie ze swoimi potrzebami i wartościami. Luksus ma wiele oblicz. Co może jeszcze być luksusem dla dzisiejszej kobiety w Polsce, w Europie?
Trailer: https://youtu.be/rFA35fnbx6w
Koncepcja i choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna: Karina Szutko
Teksty i wykonanie: Agata Życzkowska / Karina Szutko
Reżyseria, dramaturgia, kostiumy, projekcje wideo, opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska Spektakl powstał w ramach stypendium artystycznego m.st. Warszawy 2023
Spektakl wybrany do Polskiej Platformy Tańca 2024
„TWILIGHT” – HOTELOKO Company
Zmierzch łączy dzień z nocą, tworząc przestrzeń dla harmonii i integracji, podobnie jak przyjaźń łączy różne aspekty naszego życia. W ekofeminizmie postrzeganie kobiety jedynie jako reproduktorki jest ograniczające. Przyjaźń przypomina, że każda kobieta ma prawo definiować swoją drogę i żyć pełnią życia, wolną od społecznych norm. „TWILIGHT” to spotkanie, które bada, co sprawia, że czujemy się bezpiecznie i autentycznie w towarzystwie innych. Zastanawiamy się, jak feromony i zapachy wpływają na nasze relacje. U zwierząt sygnały zapachowe są wyczuwalne z dużych odległości, a u ludzi również odgrywają kluczową rolę w budowaniu więzi. Badamy, jak różne energie, ciała i zapachy wpływają na siebie, tworząc harmonijną mozaikę relacji.
Koncepcja i choreografia: Agata Życzkowska
Współpraca choreograficzna i wykonanie: Karina Szutko, Maciej Feliga
„Years of Silence” – Agnieszka Brzezińska (film 9’01”)
„Years of Silence” to krótkometrażowy film taneczny, który został nakręcony w Norwegii (Bergen, Voss). Wykorzystuje obrazy skandynawskiej przyrody, surowych krajobrazów jako metafory, a taniec performerek wyraża pragnienie spokoju, poszukiwanie nadziei, wskazuje na potrzebę wzajemnego wsparcia. Film podkreśla znaczenie relacji międzyludzkich.
Film opowiada o uczuciach dwóch osób kiedyś sobie bliskich, teraz dryfujących przez życie jak cienie. Mogą być siostrami, przyjaciółkami lub połówkami jednej duszy, rozdzielone wewnętrznym konfliktem. W oddzielnych światach odczuwają tęsknotę, cichą walkę z samotnością, lecz żadna z nich nie wie jak sięgnąć po pomoc. Lata sprawiły, że przepaść między nimi wydaje się nie do pokonania. Jedna z nich upada dosłownie i emocjonalnie, załamuje się pod ciężarem swojej samotności. Druga, przeczuwając upadek, ale nie wiedząc jak interweniować, paraliżowana jest przez swój własny strach przed odrzuceniem lub ujawnieniem słabości.
BIOGRAMY:
Zespół HOTELOKO Company powstał w 2011 z inicjatywy Agaty Życzkowskiej, aktorki, reżyserki, choreografki i producentki. W latach 2016-2020 artystka współtworzyła kolektyw z tancerką i choreografką, Magdaleną Przybysz. Współpracowała także z tancerzem i choreografem, Wojciechem Grudzińskim. Obecnie współtworzy zespół z Mirkiem Woźniakiem oraz z Kariną Szutko i Maciejem Feligą. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii eksperymentalnej i performansu. HOTELOKO Company tworzy projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne dotykając takich tematów jak ekologia, prawa kobiet, empatia, akceptacja, tożsamość, emigracja, podróż, równouprawnienie płci, queer, wspólnota, dobrostan psychiczny, edukacja, miasto. Głównym narzędziem opowiadania jest ruch, chociaż kolektyw śmiało wplata w swoje spektakle również słowa, obraz i muzykę. Wytwarzanie ruchu i dopracowana struktura choreograficzna dramaturgii są jednak zawsze wiodące. Cechą charakterystyczną prac zespołu jest nieprzewidywalność i angażowanie publiczności do udziału w spektaklach.
https://www.hoteloko.pl/
AGATA ŻYCZKOWSKA
Choreografka, aktorka, tancerka, reżyserka, producentka, absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi i podyplomowych studiów Dyplomacja Kulturalna na Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukację taneczną zdobywała dzięki pracy warsztatowej z takimi osobami jak m.in.: Ray Chung, Maria Marta Colusi, Anna Godowska, Natalia Iwaniec, Silje Solheim Johnsen, Nadia Kevan, Weronika Pelczyńska, Michal Sayfan, Maria Stokłosa.
Otrzymała nagrodę na XIX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za taneczną rolę Venticelli w spektaklu „Amadeusz” w reż. Waldemara Zawodzińskiego, gdzie była także asystentką reżysera. Przez trzy lata była aktorką Teatru Polskiego w Bydgoszczy, gdzie zagrała w dziewięciu tytułach. m.in. „Kształt rzeczy” w reż. Iwony Kempy. W tym czasie otrzymała dwie nagrody: zespołową za spektakl „Rodzina wampira” w reż. Pawła Szkotaka, gdzie była także asystentką reżysera oraz Nagrodę dla Najlepszego Młodego Aktora im. H. Konieczki. Współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł: była producentką i reżyserką castingu obsady oraz performerką w spektaklu „The SHOW MUST GO ON” – koncepcja i choreografia: Jérôme Bel. Założycielka warszawskiego zespołu HOTELOKO Company, w ramach którego zrealizowała kilkanaście spektakli tanecznych we własnej koncepcji i choreografii m.in. „frau / mujer/ femme”, „Darklena”, „Extinction: REplay”, „SOLARPUNK”, „(M)OTHERS”, „TAOS-The Age of Shiver”. Jej spektakle są prezentowane na polskich i międzynarodowych festiwalach. Otrzymała nagrodę zespołową za spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” na Festivalu Quartiers Danses w Montrealu oraz nagrodę za spektakl „Axiom of Choice” na Sopockich Konsekwencjach Teatralnych. Otrzymała stypendia w programie Mobilni w Kulturze w 2020 i 2021 r. oraz stypendium artystyczne Miasta Stołecznego Warszawy na rok 2023. Jej spektakl „LUXA” został wybrany do Polskiej Platformy Tańca 2024. Jej solo „BLUE GOLD” miało premierę na Festival Quartiers Danses w Montrealu 2025.
Artystka pracuje głównie na wątkach tożsamościowych z wykorzystaniem emocji i refleksji, story tellingów, improwizacji strukturalnej, ruchu autentycznego i codziennego, metod interaktywnych oraz estetyki kolażu i multimedialności. W jej świecie królują cekiny, które pojawiają się w każdym spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.
https://www.instagram.com/agata_zyczkowska/
KARINA SZUTKO
Tancerka, choreografka, artystka wizualna. Studiowała na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczyła jako tancerka i pedagożka w czterech programach Erasmus+ edukacji dla dorosłych w dziedzinie tańca współczesnego w latach 2021-2024: „Dance Highways”, „Viral Visions-deconstructing art immunity”, Innovative Tools For Dance Teachers (In.To.Da.Te.) oraz „Contemporary Dance for Sustainability and Inclusion-CODASI”. Ponadto edukację taneczną zdobywała biorąc udział w warsztatach tańca współczesnego, które prowadzili Mirek Woźniak, Pedro Pauwels, Jacqueline Fischer, Maria Colusi, Silje Solheim Johansen, Maria Stokłosa, Karolina Bartoń, Julia Adamczyk, Kamila Kwietniewska. Brała udział w projekcie „Familly Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca prowadzonej przez Fundację Ciało/Umysł (2015). Przez kilka lat uczestniczyła w zajęciach zespołu tańca nowoczesnego New Folk prowadzonego przez Annę Gilla-Małuj (2019-2024). W latach 2010-2022 była członkinią formacji tańca towarzyskiego MBB z Warszawy: jest mistrzynią Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017), mistrzynią świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019) i mistrzynią Polski w Krajowych Mistrzostwach IDO (Ossa 2020 i Raszyn 2021). Dwukrotnie zdobyła pierwszą nagrodę w konkursach tańca współczesnego i jazz/modern Solove 2020 i Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie.
Od 2018 r. współtworzy zespół HOTELOKO Company. Brała udział w spektaklu „Insta Show” (2018) w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz i reżyserii Agaty Życzkowskiej, który był wybrany do programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla tańca 2019″. Była uczestniczką warsztatów „Podaj dalej taniec”, które prowadzili Dawid Żakowski, Ewelina Sobieraj i Agata Życzkowska (2019). Zrealizowała wspólnie z Agatą Życzkowską muzykę do spektaklu „EXTINCTION” w wykonaniu HOTELOKO (2021). W 2022 roku wzięła udział w nowej wersji spektaklu „Extinction: REplay”, a w 2023 w spektaklach „Solarpunk” i „LUXA”. W roku 2024 zrealizowała spektakl „(M)OTHERS” oraz etiudę i film „TWILIGHT”, a w 2025 spektakl „TAOS-the Age of Shiver” oraz współpracę choreograficzną do solo Agaty Życzkowskiej „BLUE GOLD”.
Jako artystka wizualna zrealizowała pięć autorskich wystaw: „Mazurskie Smoki”, „Rok Smoka”, „SMOKO” „ROcK Smoka” i „SMOKO-ŁÓDKI”. Prowadzi w mediach społecznościowych markę Karin_Shot_Art https://www.instagram.com/karin.shot.art/
MACIEJ FELIGA
Tancerz, performer, aktor. Od młodości tańczył klasykę, taniec współczesny i turniejowy. Od 2023 roku należy do zespołu HOTELOKO Company, z którym zrealizował spektakle w koncepcji i choreografii Agaty Życzkowskiej: „SOLAPRUNK” (Festival Internazionale Dissidanza, Palermo, 2023), „(M)OTHERS” (2024, m.in. Festiwal Dissidanse, Korsyka), etiudę „TWILIGHT” (2024, m.in. Festiwal Navig Arte, Piza) oraz „TAOS – The Age of Shiver” (2025, U:NEW Dance Wave Festival, Warszawa).
W ramach działań HOTELOKO i Fundacji 'NOWA FALA’ uczestniczył w projektach tanecznych z europejskimi zespołami w programie Erasmus+: „Innovative Tools for Dance Teachers – In.To.Da.Te.” i „Contemporary Dance for Sustainability and Inclusion – CODASI” w Warszawie i Palermo.
Ponadto współpracował z Dawidem Żakowskim przy spektaklach Teatru Maska: „Balladyna” (2020), „FEferdydurke” (2021), „Jesteśmy Wspaniali” (2022), „Hamlet w ruchu” (2023) i „Kaj, gdzie jesteś” (2025), „HOPE. Performance” (2025). Prowadzi zajęcia taneczne i teatralne w Sochaczewskim Centrum Kultury oraz Milanowskim Centrum Kultury. Interesuje się mediami społecznościowymi i marketingiem, a prywatnie podróżuje i rozwija pasje, m.in. w kostiumografii. Maciek Feliga korzysta z klasycznych technik tańca współczesnego, kładąc nacisk na uważność, ekspresję i aktywne zaangażowanie. Poprzez impulsywne i mocne choreografie wnika w istotę tematów ważnych dla młodego pokolenia, które wyraża poprzez ruch. Pracuje z improwizacją i partneringiem, które są częścią procesu twórczego.
https://www.instagram.com/feliga_maciej_official/
AGNIESZKA BRZEZIŃSKA
Choreografka, performerka, tancerka. Ukończyła kierunek Dance and Body Studies na Uniwersytecie Nauk Społecznych w Poznaniu. Trenowała pod okiem takich osób jak Johannes Wieland, Alleyne Dance, Hannes Langolf, Sofia Nappi, tancerzy z Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Do dziś jest związana z gdańskim zespołem h.art company, Teatrem Tańca Nieznany w Poznaniu, Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu. Wspólnie z h.art company współtworzy spektakle „Niesamowice Blisko” oraz „de light”, współprodukowała projekt „The Symphony of The Whispering Walls” w chor. Eriona Kruji. Stworzyła performans pt. „who cares” (taniec: Katarzyna Leszek), zakwalifikowany do pre-selekcji Międzynarodowego Konkursu Solo Dance Contest w Gdańsku. Artystka tworzy filmy tańca – „Years of Silence” został wyróżniony na wielu międzynarodowych festiwalach filmowych – FASS Forward w Kanadzie, Braga International Video Dance Festival), uzyskał Nagrody Publiczności, był wyświetlony podczas wieczorów Kina Tańca w Warszawie i Gdańsku, videoklip dla zespołu SPOIWO, zaś „YOS” został zakwalifikowany na Festiwal Filmowy Cinedanza w Teatrze w Modenie (Włochy) oraz został nagrodzony w konkursie Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.
https://www.instagram.com/bbrzeziiinska/
































