O czasopiśmie „Reklama” mało kto dziś pamięta.
Wydawany od 1968 roku przez Przedsiębiorstwo Usług Reklamowych „Reklama” periodyk nie tylko opisywał reklamę i design tamtego czasu, ale rzeczywiście wpływał na to, jak wyglądało życie codzienne – kształtował standardy projektowania, wystawiennictwa, stał się narzędziem wprowadzania modernistycznej estetyki do przestrzeni publicznej. Opowieść o „Reklamie” to odkopywanie zapomnianej historii piękna codzienności, poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o wzorce konsumpcyjne w realiach PRL-u, wreszcie – zastanowienie się nad tym, czym było nowoczesne życie w Polsce socjalistycznej?
Prowadzi Julia Majewska
wstęp wolny
Julia Majewska
historyczka sztuki i architektury, varsavianistka. Doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego, związana z Archiwami Artystek i Artystów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Bada warszawskie neony okresu PRL-u i architekturę modernizmu. Prowadzi wykłady i publikuje na temat historii miasta, designu i sztuki publicznej.
































