Festiwal im. Franciszka Wybrańczyka Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu to muzyczny prezent orkiestry dla mieszkańców Warszawy. Po raz pierwszy odbył się w 2001 roku z inicjatywy wieloletniego dyrektora Sinfonii Varsovii, Franciszka Wybrańczyka. Kierowany przez niego zespół przez długi czas nie posiadał własnej siedziby, a muzycy Sinfonii Varsovii o wiele częściej koncertowali za granicą niż w rodzinnym mieście. Tak właśnie narodził się pomysł, aby Sinfonia Varsovia odbywała wyjątkowe tournée po różnych dzielnicach Warszawy, grając koncerty specjalnie dla warszawiaków i warszawianek. Od kiedy siedziba Sinfonii Varsovii mieści się na przy Grochowskiej 272, wiele koncertów w ramach festiwalu odbywa się również w tym miejscu, wzbogacając życie muzyczne na prawym brzegu Wisły.
Inny punkt słyszenia
Wykonawcy
Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń dyrygentka
Program [150′]
Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]
przerwa
Bizet Suita nr 1 z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla
Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec
przerwa
Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow Suita symfoniczna Szeherezada op. 35 [11’]
IV. Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie
Koncert Inny punkt słyszenia jest swego rodzaju eksperymentem słuchowym . Publiczność w trakcie koncertu będzie mogła… usiąść wśród orkiestry, krzesło w krzesło z muzykami Sinfonii Varsovii. Nietypowa formuła koncertu – trzy krótsze części i dwie dłuższe przerwy – umożliwi uczestnikom zmianę miejsca i perspektywy słuchania. Repertuar dobrany został w taki sposób, by najlepiej ukazać słuchaczom poszczególne grupy instrumentów i pozwolić od wewnątrz poczuć energię i napięcie w muzyce.