Na melomanów czeka nie lada gratka, bo tak należy odczytywać każdą premierę słynnego „Wesela Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta. A kiedy ta premiera ma miejsce blisko trzy i pół dekady po premierze tego dzieła na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, i odbywa się w tym samym miejscu, można śmiało mówić o wielkim święcie opery klasycznej.
„Le Nozze di Figaro” czyli „Wesele Figara”, a dla znawców KV 492. Ot, magiczna, trzycyfrowa liczba systematyzująca spuściznę Wolfganga Amadeusza Mozarta w katalogu Ludwiga Aloisa Ferdinanda Rittera von Köchela. Ale pod tymi trzema cyframi kryje się absolut sztuki, dzieło ikoniczne na palecie całej sztuki, której patronuje muza Polihymnia. Katalog ludzkich dramatów, miłosnych uniesień, lapsusów, opis ludzkich słabości, ale i pochwała klarownego jak źródlana woda porywu serca. To wszystko opisał Lorenzo da Ponte dając Mozartowi libretto odwołujące się do wprost do sztuki Pierre’a Beaumarchais z 1781 roku.
Reżyser: Grzegorz Chrapkiewicz
Obsada: Tomasz Kumięga jako Hrabia Almaviva, Karina Skrzeszewska jako Hrabina Rozyna, Aleksandra Orłowska jako Zuzanna, Artur Janda jako Figaro, Jan Jakub Monowid jako Cherubin, Elżbieta Wróblewska jako Marcelina, Paulina Tuzińśka jako Barbarina, Aleksander Kunach jako Bartolo.
Autor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Data premiery: 2019-04-27
Genre: opera
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Muzyka: Piotr Sułkowski
Światło: Piotr Pawlik
Choreografia: Jarosław Staniek, Katarzyna Zielonka
Kostiumy: Katarzyna Szczurowska, Anna Skupień